Kruidenmerk Verstegen was een van de vijf genomineerden voor de familiebedrijven award dit jaar. Het bedrijf werd genomineerd vanwege zijn innovaties en aandacht voor duurzaam. Een interview met de vierde generatie, CEO Michel Driessen, over het familiebedrijf, duurzaamheid en creativiteit.

Verstegen Spices & Sauces B.V. is niet zo maar een fabriek waar kruiden in zakjes worden gedaan. De kruiden- en specerijenfabrikant uit Rotterdam heeft zich ten doel gesteld om de hele keten, van boer tot consument, te verduurzamen. ‘Als we ons verhaal vertellen of mensen rondleiden in het bedrijf, zijn ze verbaasd over wat er allemaal achter die zakjes kruiden zit’, zegt CEO Michel Driessen (40).

Hoe doet Verstegen dat precies, die keten verduurzamen?

‘Onze fabriek in Rotterdam zit middenin een energietransitie. De elektriciteit is al helemaal groen, ons volgende project is om in 2020 helemaal van het gas af te zijn. Dat wordt een uitdaging, want we gebruiken in onze productie veel stoom, die nu alleen opgewekt kan worden door gasbranders en water. Ook zijn we ons organisatiemodel aan het veranderen van het oude top-down model naar een model waarbij talent beter zijn weg vindt. Dat zie je al in onze sociale werkplaats, waar 150 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt hun plek gevonden hebben.

Dit interview schreef ik voor MT.nl. Lees verder >